Spring til indhold Spring til søgning på Forsvaret.dk Spring til højrebar

Hovedmenu

Menu

 
 
 

EKSTRA DATOER - COVID-19: Webinar om trivsel på arbejdspladsen

Indholdsområde

 
 
Webinar
 

EKSTRA DATOER - COVID-19: Webinar om trivsel på arbejdspladsen 

Få gode råd og inspiration til at understøtte trivsel og det gode psykiske arbejdsmiljø, når ministerområdets medarbejdere skal tilbage på arbejdspladsen efter at have været hjemme under Corona-nedlukningen.

27-05-2020 - kl. 16:49

Efter en lang periode hvor Corona-krisen har fyldt meget, både privat, arbejds- og samfundsmæssigt, er vi så småt ved at vende tilbage til hverdagen igen. Det betyder, at mange medarbejdere på ministerområdet er tilbage på deres normale arbejdspladser eller på vej til det.

Tilbagevenden til arbejdspladsen kan opleves meget forskelligt. For nogle vil det opleves som en glædelig mulighed for gensyn med kollegaerne og de fysiske rammer som vi kender; for andre vil det i højere grad være præget af bekymringer og usikkerheder for den nye hverdag. Fælles for alle er, at vi, efter en lang periode med hjemsendelse/hjemmearbejde og en helt anden struktur i hverdagen, end vi kender, igen skal skifte spor – og at det bliver et retur til en anden hverdag end før Coronaen ramte.

I Forsvarsministeriets Center for Arbejdsmiljø (FCA) ved vi, at tilbagevenden til arbejdet kan have et andet sæt udfordringer, end da krisen ramte. Derfor er det særlig relevant at have fokus på det psykiske arbejdsmiljø.

Webinarer til chef/leder og AMO
Vi afholder derfor et webinar til hhv. chefer/ledere og arbejdsmiljøorganisationerne:

  • Webinaret Ledelse af trivsel ved tilbagevenden efter Corona-hjemsendelse finder sted d. 3. juni 2020 kl. 9-10 og d. 17. juni 2020 kl. 14-15 via Jabber og er målrettet chefer og ledere med medarbejderansvar. På webinaret vil vi fokusere på forventelige reaktioner samt forslag til indsatser i forbindelse med ledelsesarbejdet for at sikre den gode trivsel og det psykiske arbejdsmiljø ved tilbagevenden til arbejdspladsen.

 

  • Webinaret AMO’s understøttelse af trivsel ved tilbagevenden efter Corona-nedlukningen finder sted d. 10. juni 2020 kl. 9-10 og d. 17. juni 2020 kl. 12.30-13-30 via Jabber og er målrettet SU og arbejdsmiljøkoordinatorer- og repræsentanter på ministerområdet. På webinaret vil vi fokusere på forventelige reaktioner samt forslag til arbejdsmiljøorganisationens arbejde med at sikre den gode trivsel og det psykiske arbejdsmiljø ved tilbagevenden til arbejdspladsen.

Begge webinarer foregår i oplægsform, og der vil være mulighed for at indsende spørgsmål undervejs, som vil blive besvaret løbende. Webinarerne vil ikke berøre emner omkring de praktiske forhold ved tilbagevenden til arbejdet.

Tilmelding
Tilmelding skal ske til Liza Hermansen på FPS-FCA-PA05@fiin.dk, hvorefter man vil modtage en mail med mødenummer. Eventuelle spørgsmål om indholdet kan rettes til Rasmus Mackenhauer (FPS-FCA-PA07) eller Liza Hermansen (FPC-FCA-PA05).