Personelkommandoen (PKOM) er eneste myndighed, der udsteder pensionist ID kort, type laminat, og type Smart Card.

For afgående medarbejdere bestilles identitetskortet til pensionisten af den Personale Administrative Myndighed. Bestillingen skal ske 6 uger før medarbejderens afgang.

 

Mistet eller generhvervelse af et pensionist ID kort, kan genbestilles ved mail til FPS-KTP-IDKORT@mil.dk, Emne på mail ”ID kort Blåt”, der skal oplyses i mailen, grad, MA.nr. eller fødselsdato. Navn og adresse.

 

Identitetskort Blåt laminat udstedt før 01. januar 2025, er fortsat gældende, disse udskiftes ikke til nyt identitetskortet blåt Smartcard.

 

Identitetskortet blåt (Smartcard) til pensionister kan udleveres til medarbejdere, der pensioneres fra Forsvaret på grund af alder eller svagelighedspension. Kortet udstedes med tilbagevirkende kraft fra 01. januar 2025.

 

Begge typer af identitetskortet blåt, kan ikke anvendes som adgangskort til Forsvarets etablissementer.

 

 

Sidst opdateret 14. juli, 2025 - Kl. 10.13