Denne artikel giver information om Statens Gruppelivsordning. Ønskes information om de andre gruppelivsordninger, bedes der venligst rettet henvendelse til det rette pensionsselskab eller fagforening.

Er min medarbejder omfattet af Statens Gruppelivsordning?
Det fremgår af din medarbejders lønseddel, om denne betaler til og er omfattet af ordningen. På lønsedlen fremgår den månedlige forsikringspræmie som ”lønkode 3940”.

Hvordan er min medarbejder dækket af ordningen?
HR-portalen henviser til Forenede Gruppelivs hjemmeside, hvor opdaterede forsikringsbetingelser kan hentes. Statens Gruppelivsordning for Forsvarets ansatte fremgår af aftale nr. 85034. Tryk på linket ”Erhverv” og vælg herefter ”Forsikringsoversigter”. Her vil du kunne finde aftale nr. 85034.

Min medarbejder er kritisk syg. Hvad skal han gøre?

  • Fælles for militære og civile medarbejdere er, at anmeldelsen skal foregå via Forenede Gruppelivs hjemmeside: www.fg.dk. Her bruger man MitID til at logge ind under linket ”Log på privat”. Man kommer på denne måde ind på ”mit Gruppeliv”, hvor anmeldelse kan fremsendes elektronisk.
  • Forenede Gruppeliv vil herefter forestå sagsbehandlingen og evt. indhente yderligere relevante oplysninger fra læge/sygehus, Forsvarsministeriet Personalestyrelse og relevante faglige organisationer.
  • Skulle din medarbejder blive bedt om dokumentation for, at denne er dækket af Statens Gruppelivsordning, kan vedkommende bruge en kopi af sin lønseddel som dokumentation.
  • Har du brug for hjælp, er du altid velkommen til at kontakte FPS HR-rådgivningen på telefon 72 81 90 00 (tast 4), mandag-torsdag i tidsrummet 9.00-13.00 og fredag 9.00-12.00.

Har du spørgsmål til forsikringen, kan Forenede Gruppeliv kontaktes telefonisk på telefon 39 16 78 00 eller via kontaktformularen på www.fg.dk.

Sidst opdateret 9. juni, 2020 - Kl. 16.14